Repet i Globen!

Idag repade Agnes och övriga artister i Globen inför pressen. Och de flesta bloggare som fanns på plats verkade positiva till Agnes, mer eller mindre. De förändringar som avslöjats är att konfettihjärtanen kommer bli guldkonfetti istället, jag som tyckte det vart sjukt bra med hjärtan, men guld passar kanske bättre i finalen :) Catwalken kommer istället för att lysas upp hela tiden, lysas upp allteftersom Agnes går på den, vilket låter sjukt coolt!
Läs mer om repet hos bloggarna:
Schlagerprofilerna; "När låten går ifrån Disneyballad till discorökare i början så är det här en vinnare. My god, vilket schlagerögonblick det är varje gång...".

Repa

Tobbe Ek; "I sista genomsjungningen sätter Agnes låten utan att mima eller spara rösten. Den tredje gången hon sjunger bandas ju så att de kan kolla igenom numret i viewingroom och fundera över eventuella ändringar."
Gylleneskor; "Man slås verkligen av Agnes otroliga röst! Agnes har ett sånt där nummer som har svårt att sitta still till, jag gillar det här oväntat mycket och har gjort det från första början. I den sista genomkörningen går Agnes för fullt och visst låter riktigt bra."

Repa
Slutposen är så jäkla snygg alltså!

Det har kommit ett nytt inlägg i Agnes dagbok på Gylleneskor.
Expressen uppmärksammar att Agnes inte hört konkurrenterna.

Festivalbloggen har gjort en riktigt lång intervju med Agnes, där Agnes ger många intressanta svar; "Globen känns mest som en rolig grej och det spelar ingen roll var man hamnar i tävlingen. Bara att ha tagit sig dit gör att man känner sig som en vinnare ändå." "Det är så mycket diskussioner kring hur ens startnummer påverkar röstandet, men jag tror mer att det handlar om hur man gör sitt framträdande. Gör man det bra så spelar det nog ingen roll om man sjunger först, sist eller någonstans i mitten." "På kortare sikt så hoppas jag att det går så bra som möjligt för min skiva som nu ska lanseras i tolv länder. Och på längre sikt så vill jag bli bättre på allting jag gör, exempelvis på att sjunga och dansa, så att jag förhoppningsvis kan bli ännu större."  Agnes har verkligen rätt inställning och attityd, vilken tjej!

Repa
Det blir alltså guldglitter på varsin sida om Agnes.
 

Kommentarer
Postat av: Marco

Många hyllar Agnes för den hon är och även låten har fallit i god jord. Men de flesta tror ändå inte på någon hög placering. Vad är haken? Är det svenska folkets sjukliga dragning till det ovanliga och udda? Jag tror det. Det får gärna vara dåligt bara det är ovanligt, verkar det som - svenska folket i ett nötskal! Vart tog känslan för kvalitet vägen?



Catwalken verkar bli läcker :)

Men kommer publiken på plats att kunna se något av det? Det är nog bara effektfullt för kameraflygningarna och teve...

2009-03-12 @ 21:27:46
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Tommy

Ja det är för underligt. LLL och Agnes är helt enkelt för bra!



Det är väl främst tv-tittarna som ska rösta så ;)

2009-03-12 @ 22:02:51
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0