Recension - Love Love Love

Ja nu har man lyssnat på "Love Love Love" en hel del kan jag lova! Både studioversionen och från uppträdandet, därför tänkte jag ge mina tankar om hela låten. Den börjar balladaktigt med lite disneykänsla, filmfeeling alá "Somwhere down the road". Agnes börjar sjunga några rader och sedan kommer discobeatet! Det är cool och avslappnad disco, sen kommer refrängen och vilken refräng! Sjukt bra refräng som verkligen sätter sig; "I wanna feel love love love, lift me up to the sky, give me love love love take me higher than high.." -genialisk! Andra versen kommer och det är bara så skönt och glatt! Efter andra refrängen kommer bryggan och den bygger upp till ett sjukt snyggt stick! helt magnifikt när Agnes trycker på i; "I don´t wanna wait no more..", EXTREM rysfaktor! Sista delen av låten är bara magi rakt av, när Agnes får "leka" med sin röst, hon sjunger "vid sidan" av låten och det är bara så sjukt grymt! Agnes kör även sitt signum i låten, då hon upprepar en fras; "Give me love, give me love.." jag tycker nog det är det bästa i hela låten, älskar verkligen det!
Man blir riktigt glad av att höra låten och nog är det svårt att sitta still till den. Det bästa med den är dock att den växer och växer och växer, för varje gång jag hör den så tycker jag mer och mer om den. Sen var den ju verkligen inte dålig i början! Är låten lika bra som "On And On" och "Release Me"? Svårt att säga nu, men den kan mycket väl vara det, återstår att se. För iallafall för mig så växer den fortfarande och vem vet, den kanske går om de tidigare superhitsen?
Sen är ju Agnes rösta mer magnifik än någonsin, herregud vart kommer detta sluta?
Men hur skulle det gå i Moskva om den vann? BRA skulle jag tro, det är inte den där typiska schlagerlåten alá "Hero", "Hope & Glory" etc, den är coolare, softare och bättre! Jag tror faktiskt helt objektivt att låten skulle funka riktigt bra i Europa! "Love Love Love" är utan tvekan en av Agnes allra starkaste låtar och jag hoppas och tror att det blir en tredje superhit på raken för Agnes. Vad tycker du om låten? Och vad gillar du bäst från den?

Love Love Love
Sjukt bra låt!