Finalfältet klart

Ja nu är det 1 vecka sedan vi fick jubla för Agnes direktbiljett till Globen och final, som är om redan 1 vecka! Ikväll avgjordes Andra Chansen, och som tur var för oss fans så behövde Agnes inte tävla i den (hade inte varit lätt för plånboken kan jag lova). Men som sagt så var det Andra Chansen ikväll och som väntat gick Sarah Dawn Finer till final. Tillsammans med Caroline Af Ugglas, och nej jag skojar inte det är sant. Den internationella juryns slutgiltiga val blev Sofia. Och nu är alltså hela finalfältet klart, och det ser ut som följer;

Alcazar - Stay The Night
Emilia - You´re My World
H.E.A.T. - 1000 Miles
Måns Zelmerlöv - Hope & Glory
Molly Sandén - Så Vill Stjärnorna
E.m.d. - Baby Goodbye
Agnes - Love Love Love
Malena Erman - La Voix
Sarah Dawn Finer - Moving On
Caroline Af Ugglas - Snälla Snälla
Sofia - Alla

Inte något lätt motstånd kan man konstatera. Jag känner att det redan är klart att Måns kommer vinna med sin "Hero nr2", tyvärr, men det är ganska uppenbart. Emd kommer såklart också finnas med i toppen. Men hur kommer det gå för Agnes då? Sjukt svårt att veta, men jag tror tyvärr det blir svårt för Agnes att vinna. Men självklart hoppas man att Agnes kommer hamna högt iallafall. Man vet ju aldrig hur juryn kommer att lägga sina poäng, extremt svårt att tippa.
Men hur det än går är det en vinst för Agnes att ha gått till final, Agnes har så mycket annat på gång så det är som hon själv säger en stor bonus att vara med i Melodifestivalen. Men jag kommer hålla tummarna för Agnes och rösta..rösta, rösta och rösta ännu mer! Så kom igen och ladda telefonerna inför lördag då det smäller.
Vi kan iallafall försöka ta TEAM AGNES till Moskva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0