Skrivet om Agnes i Melodifestivalen

Idag den 28 Februari är det en månad kvar tills Agnes uppträder i Melodifestivalen, det nrämar sig med stormsteg!
Det har skrivits en hel del om Agnes deltagande i Melodifestivalen på olika bloggar, hittills. Jag har valt ut några intressanta inlägg:

Gylleneskorblogg:

"I huvudsak blir det istället några andra Idol-deltagare det kommer att stå mellan. Tätstriden intas av Måns Zelmerlöw, E.M.D. och Agnes, strax därefter puttrar Alcazar, BWO och Sarah Dawn Finer.

På slutet drar Måns och E.M.D. iväg och de intar växelvis förstaplatsen efter i princip varje jurygrupp. Men E.M.D. visar sig ha den röststarkaste fanskaran och de står till slut som segrare med några få poäng tillgodo före tvåan Måns. Agnes kommer trea, Sarah kommer fyra, BWO femma och Alcazar sexa."


Gylleneskorblogg:

"Jag gillar Agnes. Har inte hört så mycket av henne visserligen, och jag följde inte hennes Idol-resa på den tiden det begav sig (även om jag kollat på den årgången på DVD i efterhand). Men när jag hört henne slås jag ofta av tanken.. "wow - är hon verkligen svensk?". Hon känns så oerhört interntionellt proffsig. En Miraha Carey, Beyoncé osv. Det skulle inte förvåna mig om hon blir en stor världssjärna någon gång i framtiden. Hur som helst - direkt till final här."


Gylleneskorblogg:

"Personligen tror jag också att Agnes kommer att leverera något riktigt bra när hon gör sin debut i festivalen - det är bara att lyssna på hennes senaste platta så förstår man."


Aftonbladetblogg:

"Och allra sist defilerar Agnes och Sarah Dawn Finer i mål i Malmö."


Gylleneskorblogg:

"Även spännande namn som Agnes, BWO och Velvet har fått äran att inleda eller avsluta,"


Gylleneskorblogg:

"Dels visste jag inte att den internationella juryn har rätt till ett wild card, trodde i min enfald att de skulle agera jurygrupp i finalen. Men nu visar det sig, om Markus är rätt informerad, att de har rätt att placera in ett bidrag nr 11.

Detta gör att jag faktiskt tror vi ser Agnes i finalen, vilket jag hjular över.

I delfinal fyra så har vi båda Sarah Dawn Finer vidare, men sedan tror Markus på Agnes, jag gissar Thorleifs. Mitt hjärta blöder för som alla Ni som läst min blogg vet att Agnes är 5 plus i min bokföring."


Gylleneskorblogg:

"Fjärde deltävlingen är däremot hemskt att gissa. Mitt hjärta går till Agnes, men frågan är om hon ens fixar en iljett till andra chansen. Att SVT alltid vill avsluta med en "big bang" deltävling vet vi, men det känns orättvist att man petar in artister som alla borde kunna ha en globenplats i en och samma deltävling. Men men, jag gissar på finalplats till Thorleifs och Sarah D Finer, andra chansen blir svårare... Men med hjärtat Agnes och Malena Ernman. Men det kan likväl bli Anna S och Maria H-S och Starpilots."


Schlagerprofilerna:
"och så spekuleras det i hur bra årets hetaste MF-trend "tjejpop a' la' Rix FM" kommer gå: Är Marie, Vevet, Amy och Agnes allihopa i Globen eller tar de ut varandra? Starkast är buzzet i så fall kring Velvets låt, även om Agnes så klart har häng."

Schlagerprofilerna:
"Att Agnes låt Love, Love, Love var den första låt som hon och Anders Hansson skrev ihop (och sen kom resten av succéskivan) betvivlar vi inte. Att de däremot inte "visste vart de skulle göra av den" och att "när vi kom på Melodifestivalen för den föll allt på plats" ställer vi oss mera skeptiska till. Klart att Agnes + Anders alltid måste vara = Melodifestivalen!"

Gylleneskorblogg:

"Agnes Carlsson fick alla upp ögonen för när hon var med i Idol. Där hon tog hem hela vinsten. Det kan jag säga att jag inte ville att hon skulle göra, jag ville att Sebastian skulle vinna. Fast nu efteråt så har jag lyssnat på en del låtar som hon har gjort, så nu har jag till och med köpt hennes skiva. Så hon har ändrats i mina ögon. Jag tycker att hon är jätte bra, jätte bra. Jag tycker att hon ska komma till finalen, om hon nu har en bra låt. Fast det är jag inte orolig för, jag kan nog lova att hon har en bra låt. Jag ger min lyckospark till Agnes."


Schlagermicke-blogg:

"Agnes lär ha en partydänga som är perfekt att sparka igång tävlingen med."

Förväntningarna och förhoppningarna på Agnes är minst sagt höga! Det mesta som skrivs är väldigt positivt och många tror på Agnes till final, vilket såklart är kul. Samtidigt funderar jag på om det är så bra att vara så förhandstippad och ha höga förväntningar på sig? Det kan ju bli en stor besvikelse om man har skyhöga förväntningar, men samtidigt det är ju Agnes vi pratar om, och då finns det faktiskt inte att det inte skulle vara något annat än grymt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0