Intervju

Intervju med Agnes från GylleneSkor.se:

agnes



"Idolvinnaren äntrar festivalscenen

Artikel | 2009-01-18 |


I år är det dags för den första Idolvinnaren att medverka i Melodifestivalen. Agnes Carlsson följer i sina forna medtävlare från Idol 2005:s fotspår och ställer upp i festivalen med låten "Love Love Love".

Redan 2007 var det tänkt att Agnes skulle medverka i Melodifestivalen. Men på grund av en "massa strul", som hon själv uttrycker det, diskvalificerades låten. Då togs "Cara Mia" med Måns Zelmerlöw in som reserv.

Men om man frågar Agnes i dag om hon har någon "revanschkänsla" på grund av det här, får man ett nekande svar. Hon själv skulle nämligen aldrig ha stått på scenen och framfört låten, så som det framställdes i tidningarna. Hon var bara den som sjöng demoversionen. Allt det andra var något media råkat vrida till.


Klarar sig fint utan Melodifestivalen

Trots att Agnes inte har medverkat i Melodifestivalen, till skillnad från de andra idolerna från 2005, har hon lyckats bra med sin karriär. Nyligen släppte hon sin andra singel från sitt senaste album.

Man kanske inte behöver vara med i Melodifestivalen för att lyckas som popartist?

- Nej, herregud! Allting är vad man gör det till, och just det här året känner jag att det passar väldigt bra med Melodifestivalen, säger Agnes. Det är första gången jag verkligen känner mig mogen för att göra det, och det känns väldigt kul och bra. Det är därför jag sa ja.

Vad kan festivalen göra för dig och din karriär?

- Det vet man aldrig. Jag tänker mer att jag ska gå dit och sjunga järnet och göra ett bra uppträdande, och sen får man se. Men jag tycker att det känns väldigt bra och jag hoppas att folk kommer att gilla det.


Ett lyxigt och coolt intryck

Låten Agnes ska framföra i årets melodifestival heter "Love Love Love" och är skriven av Anders Hansson, samme man som Agnes arbetade tillsammans med när hon gjorde sin senaste skiva.

- När vi började jobba ihop var "Love Love Love" den allra första låten vi spelade in och jobbade med, berättar Agnes. Sedan har det legat och väntat, för vi har inte riktigt vetat vad vi ska göra.

Den passar alltså inte in i skivan?

- Jo, men det har känts som om man vill göra någonting mer av den.

Jaha, den var för bra för att vara med på skivan?

- Haha, det vet man aldrig!

"Love Love Love" går i samma stil som resten av låtarna på skivan, som har titeln Dance Love Pop. Agnes avslöjar att bidraget är en upptempolåt, som hon hoppas ska ge ett lyxigt och coolt intryck på tv-tittarna."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0