Första omdömet

Pressen har nu fått höra låtarna och här kommer ett par av deras omdömen om "Love Love Love":

Tobbe Ek
från Aftonbladet: "Agnes Love love love är discopop med lite svängar Motown. Jag tänker Shanice 90-talsdänga I love your smile i uppdaterad småmysig produktion av Anders Hasson som ligger bakom Agnes On and on bland annat.
Agens passar att göra den här lite bakåtlutade discopopen, med en skön refräng, som inte känns som en käftsmäll utan snarare smyger fram och överrumplar en. Den här vill jag dansa till, men jag udnrar om den är tillräckligt direkt för att charma tittarna på lördag?"

Schlagerprofilerna: "Riktig gladdisco från Agnes. Påminner en hel del om Young Hearts Run Free och bubblar av glädje. Kommer absolut tilltala de som gillade Agnes platta. Snygg tonartshöjning, men den kräver mycket av Agnes. Hon är ju inte helt säker röstmässigt när det gäller uptempolåtar live..."
"Sarah, tjejduon, Thorleifs, Agnes och Malena Ernman är ju alla Globenkandidater efter första lyssningen.
Och alla de andra tre var helt klart vassare än Sofia, Maja, Rigo, Velvet och Rickfors.
Spontant så känner jag att Thorleifs och Sarah Dawn går till Globen, Maria Haukaas & Sahlene och Agnes går till "Andra Chansen"."

Anders Nunstedt från Expressen: "Jag har bara hört låtarna i en (ovanligt välljudande) bandare, inte sett showerna.
Med det sagt ligger troligtvis Thorleifs och Sarah Dawn Finer bra till.
Och varför inte jokern Malena Ernman och duon Anna Sahlene/Maria Haukaas Storeng på det?
Vad sägs om det tipset, Agnes?
Vill du så kan vi ändra. Men då måste det blixtra på scenen på lördag."

Elin från Gylleneskor: "Agnes låt har en lugn och balladaktig början, men kommer snart igång. Och det med besked. Love, love, love har en trallvänlig refräng som sätter sig direkt. Jag tror att den kommer bli flitigt spelad på radio även efter festivalens slut. Låten passar Agnes röst perfekt, och den regelrätta tonartshöjningen till den sista refrängen lyfter faktiskt bidraget (till skillnad från många andra låtar, där en höjning bara känns tvungen och krystad). Jag trodde dock att Love, love, love skulle vara lite mer lik spåren på Agnes senaste skiva Love, Dance, Pop, men detta bidrag ger snarare en härlig retrokänsla, med en discotouch. Agnes är svårtippad, men jag tror att det kommer bli Andra Chansen för hennes del."

Markus Larsson från Aftonbladet: "Här finns en pampig ballad av Sarah Dawn Finer. Här finns en omtalad soulpopduett mellan Sahlene och Maria Haukaas Storeng. Här finns Susanne Alfvengren och en av de bästa poplåtarna som jag i alla fall hört Agnes göra."

Helt okej omdömen, dock tråkigt att endel är osäkra på om detta tilltalar röstarna. I melodifestivalen måste nästan en låt vara direkt för att gå hem, den har ju liksom bara 1 lyssning på sig! Jag hoppas att scenshowen verkligen är något extra som kan ta Agnes till final, men det verkar bli svårt. Om man var nervös innan så är man livrädd nu! Man blir iallafall ännu mer nyfiken på att höra låten!


Något i stil med denna? Senast blev det ju succé iallfall :)

Kommentarer
Postat av: Benny

Helt okej omdömen, tycker jag, och jag är inte speciellt orolig. Agnes har stora chanser att gå vidare direkt till finalen och det tror jag att hon gör också.

2009-02-26 @ 05:17:31
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0