Konkurrens

Agnes deltar som bekant i den 4:e och sista deltävlingen i Malmö, förutom Agnes deltar 7 andra artister och jag tänkte skriva lite om respektive konkurrent.

Star pilots: "In the heat of the night" är det enda som jag hört av dem, och visst blev den en sommarhit men inte så mycket mer. Tror inte de kommer vara de värsta konkurrenterna, men när det gäller Melodifestivalen vet man ju aldrig.

Susanne Alfvengren: Aldrig hört talas om människan som tydligen fyller 50 bast idag! Nja Melodifestivalen är ju faktiskt en tävling där Sverige ska få fram ett bidrag till ESC och Susanne borde inte vara en het kandidat till det. Men Suzzie Tapper lyckades ta sig till andra chansen förra året, så man kan aldrig veta..

Sarah Dawn Finer: Hon slog igenom i Melodifestivalen 2007 med "I remember love", som blev en stor hit. Men sedan har det inte hänt så mycket. Tydligen ska hennes låt vara en superstark ballad, så hon blir nog en av de tuffaste att slå!

Next 3: Ingen susning om vilka de är eller vad de gör, det enda jag vet är att de sa följande om deras deltävling "Agnes är ju med då, jag tror hon kommer vara riktigt bra"  i denna intervju.

Thorleifs: Dansband är inget för mig, men det verkar ju gå hem hos många den senaste tiden. enligt statistik är det faktiskt den äldre skaran av befolkningen som röstar i Melodifestivalen, och om det är så kan nog Thorleifs skrälla.

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng: På förhand är nog denna duo de tuffaste konkurrenterna, båda damerna har deltagit i ESC och senaste året kom Maria 5:a för Norge, det kommer ge röster.

Malena Erman: Jokern som jag heller aldrig hört talas om. Är också en av de "farligare" konkurrenterna.

Ja det som i början såg så enkelt ut ser nu väldigt tufft ut! Getingbo har den 4:e deltävlingen kallats, och jag förstår verkligen varför. Precis vad som helst kan hända vilket gör att man är sjukligt nervös redan nu, tänk om 2 veckor?!
Sarah och Anna&Maria ser jag som de absolut tuffaste konkurrenterna, men Malena och Thorleifs blir också farliga.
Men detta taggar iallafall mig till att rösta ännu mer på Agnes!
Vilka tror du blir de tuffaste konkurrenterna?

Kommentarer
Postat av: Sophie

blev hon inte utesluten ur tävlingen för att hon råkat säga namnet på låten? :O kul om hon inte är det iaf, gillar henne verkligen!

2009-02-13 @ 13:47:39
URL: http://nittioelvanitton.blogg.se/
Postat av: Tommy

Sophie: Nej det var 2007 som det hände. Iår ska hon vara med, du ser väl till att rösta då? ;)

2009-02-13 @ 16:44:39
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/
Postat av: Benny

Personligen ser jag inte det "farliga" i många av de andra deltagarna. Visst kommer det att bli tufft, men jag tror definitivt att Agnes kommer att gå vidare till final.



Jag menar, Malena Erman exempelvis, en operasångerska? Jag säger bara: WTF!?



Det bör tilläggas att jag vanligtvis inte kör med sådana förkortningar, men i det här läget är jag tvungen.

2009-02-13 @ 20:30:30
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0