Agnes till Globen!

Ja nu har jag lyckats hämta mig lite. Vilken nervpärs men Agnes gick alltså direkt till Globen! Uppträdandet satt som en smäck och de omskrivna röstproblemen var knappast märkbara. Låten och framträdandet var galet grymma! Agnes strålande verkligen som en världsstjärna och "Love Love Love" var ruskigt bra! Agnes fick möta Star Pilots i sin duell, men slog ut dem till andra chansen. Tillsammans till Globen tog Agnes med sig, otippade Malena Erhman som därmed slog ut favorittippade Sarah Dawn Finer till andra chansen, hon blev även den internationella juryns val. 639 928 röster kom in under programmet, och jag gissar att Agnes fans står för en hel drös av de :) Petra Mede snackade lite med Agnes i Green Room om Agnes hårfobi, och Agnes konstaterade snabbt att hon inte ogillade hår på huvudet, men det finns ju andra ställen... Haha klockrent där :)
Vilken kväll, även om jag hade hoppats så var jag väldigt osäker om Agnes skulle gå vidare, speciellt med tanke på röstproblemen, men det gjorde hon! Och med tanke på hur bra låtarna var i denna deltävlingen bådar det gott inför finalen.
Om 2 veckor är det dags, då är det final i Globen. Nästa mål - Moskva. GO TEAM AGNES!


Se, lyssna och njut!


Vinnarintervju med Agnes & Malena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0