Duett & Show

Som jag skrev i mitt förra & första inlägg ryktades det om att Agnes skulle sjunga duett med Marie Serneholt i Melodifestivalen nästa år. Detta var ju som sagt inte sant, men det har faktiskt varit på tapeten mer seriöst än vad jag trott. Aftonbladet har intervjuat Marie Serneholt som istället blev joker i nästa års melodifestvial, detta säger Marie om planerna på duetten med Agnes:

" Först testade hon att sjunga en duett med Agnes på hennes bidrag "Love Love Love". De har jobbat lite ihop tidigare och tyckte det var en rolig idé.
- Vi testade att spela in låten ihop men kom båda överens om att det passade bättre med bara henne. Det är en grym låt men jag kan ju inte vara med i två nummer samtidigt."


Så det var alltså så att Marie spelade in låten tillsammans med Agnes först, men de insåg båda två att det passade bättre om Agnes sjöng den själv. Eller så var det helt enkelt så att Agnes insåg själv att hon hellre ville göra den själv? Det kan man ju inte veta säkert, men det är en teori jag har. Jag ser dock detta bara positivt. Visst är Marie en okej artist men i jämföresle med Agnes är hon väldigt blek, så därför känns det enormt skönt att Agnes deltar solo.

I denna intervju; http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1333653 så berättar Agnes bl.a. att "Love Love Love" kommer få ett coolt shownummer som ska kännas som en "lyxig karamell". Det låter minst sagt lovande! Som jag ser det är ett bidrag 50% låt, 25% artist och 25% show, alltså låten är absolut viktigast men show och artist måste också vara klockrena. Artisten är ju den bästa som finns så där finns inga problem :) Låten kan inte vara annat än superb! (annars skulle aldrig Agnes delta). Då är det bara showen kvar, och som sagt verkar det bli något att se.

Nedan får ni 2 exempel på hur bra Agnes kommer vara i melodifestivalen, första klippet är Agnes nya superheta video till underbara "Release Me", troligen är låten något i samma stil.  Det 2:a klippet är när Agnes uppträdde med "On And On" i Lilla Melodifestivalen tidigare i år, lyxigt var ordet!

 

Kommentarer
Postat av: Benny

Agnes framträdande i MF lär bli något alldeles speciellt och jag kan knappt vänta längre! :)

2008-12-05 @ 16:00:14
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Marco

De har verkligen byggt upp förväntningar :)

2008-12-06 @ 19:41:22
URL: http://agnes.owns.it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0