Agnes i Melodifestivalen

Hej och välkommen till min blogg! Denna blogg kommer handla om Agnes Carlssons resa i Melodifestivalen 2009.
Idag blev det alltså klart att Agnes kommer medverka i nästa års melodifestival med bidraget "Love Love Love"  som är skriven och producerad av Anders Hansson. Anders som även har skrivit och producerat Agnes senaste platta "Dance Love Pop", där bland annat superhiten "On And On" finns med.
Ända sedan låtarna presenterades i oktober har det ryktats om att Agnes skulle medverka med "Love Love Love", det senaste ryktet var att Agnes skulle sjunga låten i en duett tillsammans med Marie Serneholt, detta rykte visade sig dock vara falskt, vilket jag tyckte var positivt. Men som sagt blev det äntligen 100% klart att Agnes ställer upp i Melodifestivalen nästa år!
"Love Love Love"  beskrivs som en "Positiv disco-poplåt" och det har även sagts att låten var den bästa bland "Dance Love Pop" låtarna och just därför skickades den in till melodifestivalen. Och om detta är sant, så kommer nog Agnes kamma hem hela tjofräset! Personligen vill jag se Agnes vinna, för jag tror hon kan ha en stor chans att hamna högt i Esc om låten är tillräckligt bra, vilket den självklart är :) Och detta vore ju ett ypperligt tillfälle att visa upp sig internationellt och kanske slå igenom utomlands!
Det är dock väldigt tuff konkurrens, väldigt många veteraner som Shirley Clamp, Bwo, Alcazar, Velvet mfl är redan klara. Personligen tycker jag det är tråkigt med alla "gamlingar", det är så mycket roligare med nya fräscha artister, som Agnes! Den 10 december kommer det avslöjas i vilka deltävlingar alla artister placeras, och självklart hoppas man ju att Agnes hamnar i en deltävling med svagare konkurrens.
Jag kommer uppdatera bloggen så fort det händer något intressant kring Agnes medverkan i Melodifestivalen, så håll utkik! Nedan kan ni se en bild på de artister som avlöjades idag, däribland Agnes.



        Velvet, Lili&Sussie, Amy Diamond, Shirley Clamp, Agnes, Sofia Berntsson

Kommentarer
Postat av: Joel

Gud va kul :) !denna blogg kommer jag följa :D !

2008-12-02 @ 19:46:25
URL: http://www.agnescarlsson.3w.se
Postat av: Benny

Du kan lita på att jag tänker följa denna blogg, Tommy! :)

2008-12-02 @ 20:45:35
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Tommy

Joel: Haha det hoppas jag ;)



Benny: Det låter bra :) Men du en fråga! Vet du hur man lägger upp videoklipp i inläggen? Från typ youtube.

2008-12-02 @ 21:20:14
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/
Postat av: Benny

För att lägga in videoklipp så behöver du bara surfa till den aktuella videon på YouTube, och sedan kopiera textraden där det står "Embed".



Sedan gör du bara ett nytt inlägg i bloggen, klicka på "Ändra redigerare" nere i högra hörnet av inlägget och sedan klistrar du bara in texten från YouTube. Då borde det fungera. Gör det inte det så får du hojta till.

2008-12-03 @ 21:44:47
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Tommy

Tack för svaret Benny :)

2008-12-03 @ 21:59:22
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0